Sidor

Facebook

måndag 20 juni 2016

Måndag och idétorka

Vad ska jag blogga om idag då? Hmmm...
Det får bli några tips till trädgården, några odlartips. Detta år är det ända som jag odlar är jordgubbar. Jag hittad en planta i en nerlagd rabatt så den sitter nu i en kruka och har 5 små jordgubbskart. Ser fram emot att äta upp dem.

Vi börjar med hur man odlar sin egen ananas. Så iväg till affären och inhandla en ananas nu.
Ananas planering.

Sen tar vi en idé med vad man kan göra med citronskärnor Lemonseeds
 Oj det blev en lång bild. Men visst ser det fint ut? Tänker att det borde ju kunna funka som lite lukta-gott-i-kruka.
Jag vet att på Ebay kan man köpa lemonseeds för ca 8 kr för 10/st. Det är ju bra pris om det inte skulle funka.


Sen vill jag tipsa om en himla smart grej när man odlar gurkor. Jag brukar odla Västeråsgurka till sommaren som jag saltar in sen. För snabbsaltad gurka är nog bland det godaste som finns.
Jag har odlat de i både odlarbänk och rakt upp och ner i en påse jord. Men då ligger de ju gärna över hela gräsmattan vilket gör det lite svårt med gräsklippningen. Så då hittade jag detta för någon sommar sen och det är så praktist och enkelt att hålla reda på vilka som är mogna och vilka som får hänga en stund till.


// Madeleine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar