Sidor

Facebook

torsdag 30 juni 2016

Organisera mera

Vi bygger vidare på DIY projekten med en egen kalender/almanacka.  Kan ju passa bra att skapa en till hösten när man kommer tillbaka från semestern. Jag älskar sådan här projekt. Skriva listor är min hemliga passion. Många och långa listor som man sen får bocka av det är en enorm tillfredsställelse. Oftast är det roligare att skapa själva listan än var det är att sen fullfölja den för det tar ju alltid sådan himla lång tid. Men skam den som ger sig eller som min pappa sa när jag var liten  "ordning och reda pengar på fredag".


För den som vill veta skillnaden på en almanacka och en kalender kommer här från Wikipedia: En almanacka är en förteckning över kalendern, det vill säga årets dagar, veckor och månader, med uppgifter om helgdagar, namnsdagar, astronomiska händelser och andra fakta.


För den som vill ha en "vanlig" almanacka som man kan bestämma färg och sidinnehåll så kan jag rekommendera http://www.personligalmanacka.se . Har gjort ett par almanackor där och har varit väldigt nöjd. funderar på att göra en till nästa år. Min nuvarande räcker till nyåret.


Men för den som vill skapa något eget och som mer är ute efter att få klippa och klistra lite så kommer här några tips på sådan kalendrar.



End of the week planner . Men en färgskrivar och en snygg pärm så funkar det för kontoret kanske.
Kan ju bli svår att ha med i handväskan.






En veckoplannerare. free-printable-irma-weekly-planners med lite olika färgalternativ.



Denna kostar 40 kr men man får mycket för pengarna kan jag tycka. http://easybreezyparties.com








Det blir även tips på några bra checklistor.


Det här är den ultimata check.list guiden http://www.reasonstoskipthehousework.com


Så sätt igång och planera // Madeleine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar