Sidor

Facebook

tisdag 19 juli 2016

OMG chocolate cake

Den rubriken fick dig allt lite sugen va? jodå det kommer ett recept på en OMG chokladtårta jag lovar

Så här in i slutet på juli brukar jag alltid bli sugen på julen, eller egentligen själva planeringen till julen. I flera år (ända sedan jag flyttade hemifrån 2004) så jag har mer eller mindre planerat julen. I början var det mycket färgtema, vad jag skulle baka och vad jag skulle ge bort i present.
På senare år har det mer handlat om vad jag skall baka, vad som behövs till julbordet och presenter. Varje år har vi ett julbord för våra vänner. vi lägger alla en liten summa och så lagar jag all mat.
Min man tycker jag är lite lagom knäpp när jag i augusti plockar fram mitt julblock och börjar planeringen.
Med det vill jag ha sagt att jag börjar längta lite efter julplaneringen men den får vänta till efter semestern sen tänker jag viga en hel vecka åt julen i bloggen, i oktober har jag planerat in det. Då blir det allt från julpynt, mat, godis och musik.

Men det var ju inte det vi skulle prata om utan om choklad.

OMG chocolate cake denna måste jag ju prova till nästa födelsedag.  Kanske att man skulle bjuda in till fika någon söndag och baka denna tårta.

Jag är väldigt svag för chokladtårtor.
Nästa vecka skall jag och dottern med mina föräldrar till Tyskland, kanske att man skulle ta och prova en schwarzwaldtårta.


Nästa tårta känns ju som att den kan man äta helt själv.

Karameltårta Detta kan man prata om OMG tårta.






triple chocolate mousse cake denna ser ju så lyxig ut. Lite mer dessert är tårta men jag skulle inte tacka nej till denna. Irina som har gjort denna har en väldigt bra och enkel steg för steg beskrivning med bilder så det "borde" inte vara några problem med att lyckas med denna. Men som sagt jag får det aldrig att se ut som på bilden när jag bakar.

// Madeleine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar